1 Ağustos 2017 Salı

2017 model “Programcılar İçin Yazarlık Notları”


Bundan yaklaşık 10 yıl kadar tecrübeli bilişim yazarı sıfatıyla “Programcılar İçin Yazarlık Dersleri” başlığı altında neredeyse küçük bir kitabı dolduracak 4 uzun makale yazmıştım. Bu makaleleri o günlerde bloğumda yayınlamıştım. Kısa bir süre sonra değişik nedenlerden dolayı bloğumla ilgilenmeyip kapanmasına seyirci kalınca yazdığım çok sayıda makale ulaşılmaz duruma düştü. Ötesi, blog için yazdıklarımı ben de unutmuştum.

“Programcılar İçin Yazarlık Dersleri” adlı makaleleri yazmak çok zamanımı almıştı. Bu nedenle yıllar sonra tekrar yazmaya başlayınca eski yazılarımdan ilk hatırladığım oldu. Eski diskleri karıştırınca bu 4 uzun yazının karşımda durduğunu fark ettim.

“Ders” sözcüğü çoktandır bana sevimsiz geldiği bu yazıların adını “Programcılar İçin Yazarlık Notları” olarak değiştirdim. Tekrar yayınlamadan okuyup elden geçireceğim. Olur ya, 10 yıl önce, şimdi katılmadığım görüşler ileri sürmüş olabilirdim.

"Konu ister programcılık ister edebiyat ister bilim ister siyaset olsun bazı yazarların yazdığı köşe yazısını, makaleyi, romanı veya incelemeyi kolay okursunuz. Yazıyı okuyup bitirdiğinizde harpten çıkmış gibi kendinizi yorgun hissetmezsiniz. Bazı yazarların yazdıklarını ise kendinizi zorlamanıza rağmen yazının sonunu getiremez ve yarıda kesersiniz. Kolay okunan, okuru yormayan yazılar yazmanın tek ve net bir formülü olmasa bile bizce en önemli nokta kurulan cümlelerin şeklidir."

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Maşallah hepinize sayın hocam