14 Ağustos 2017 Pazartesi

Kitap İncelemeleri


Programcılık üzerine ilk yazılarımı bundan tam 25 yıl önce yazmış ve zamanın çok satan 2 dergisinde aylarca dizi halinde yayınlamıştım.

Programcılık üzerine yazmaya başlayınca ister istemez programcılık kitaplarıyla ilgili söylemek istediklerim oluyordu. O günlerde internet olmadığı için kitaplarla ilgili notlarımı derleyip dergilerde yayınlamaya başlamıştım. Yani Türkiye’de programcılık kitapları üzerinde ilk incelemeleri ve kitap eleştirileri tarafımdan yapılmıştı.

Sonra kendim programcılık kitapları yazmaya başlayınca etik olmayacağı düşüncesi ile başka yazarların kitaplarını incelemeyi bırakmıştım.

Bundan 12 yıl kadar önce yerli bir yazarla sorun yaşayınca programcılık kitaplarına tümden kayıtsız davranmaya, kitaplığıma sokmamaya başladım. Tabi buna, yayıncılar tarafından hediye edilen birkaç kitabı dahil etmiyorum.

Bundan birkaç gün önce bir programcılık kitabının “İçindekiler” tablosunun PDF haline rastlayınca meraktan biraz inceledim. Bana bu kısa metni yazdıran “İçindekiler” tablosunda çok sayıda yazım hatasını görünce...

Programcılık üzerine yazanların en eskisi olmama rağmen mevcut kitapları okumuyorum, üzerine yazmıyorum.
 

Hiç yorum yok: