17 Ağustos 2017 Perşembe

Richard Feynman


Dünyaca ünlü fizikçi Richard Feynman konu öğrenme olunca ilginç fikirlere sahiptir. Feynman’dan söz etmeden önce yıllar önce yaşadığım bir olayı anlatayım.

Yaklaşık 15 yıl önce hem edebiyat bilgisi hem de edebi metinler üretme becerisi gayet iyi olan bir arkadaşla ilk tanıştığımız günlerde, öğrenme-yazma süreciyle ilgili karşılıklı fikir alışverişlerimiz olmuştu.

Aradan 15 yıl geçtikten sonra bir gün bu arkadaşım, Feynman’ın öğrenme konusundaki görüşlerini özetleyen bir makaleye rastlar ve okur. Aklına hemen 15 yıl önceki konuşmalarımız gelir. Bana gönderdiği mesaj şu anlamı içeriyordu: “Memik, bu bilim adamı seninle aynı fikirdeymiş”.

Arkadaşın linkini gönderdiği makaleyi okuyunca hayretler içinde kaldım ve aynı gün Feynman’ın yayınlanmış bütün kitaplarını sipariş ettim. O güne kadar, Richard Feynman benim için sadece adını duyduğum bir fizikçiydi.

Özetle Feynman diyor ki, öğrenmede başarılı olmak için başkalarına anlatıyormuş gibi notlar hazırlayın.

Şimdi gelelim bu kısa notu neden yazdığıma. Bu notu bir blogda rastladığım şu cümle bana yazdırdı: “Interfaceler yapı olarak classlara benzerler kendilerine ait özellikler ve metotları vardır.”

Genç arkadaşlara önerim şudur: Feynman’ın önerisine uyun ama öğrenmek için hazırladığınız notları yayınlarsanız başkalarını yanlış yönlendirebilirsiniz.

Hiç yorum yok: